cross recenzie akcie team ostatné
Recenzie
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Honda XR400R Vs. Kawasaki KLX300R (1997)

 Keď Kawasaki predstavila svoju vynovenú KLX300R boli sme nadšení ovládateľnosťou motocykla, a tak sme sa rozhodli porovnať ju bok po boku s jedným s najobľúbenejším enduro motocyklom – Hondou XR400R. Oba motocykle sú veľmi hodnotné, ale ktorý je ten pravý pre vás a prečo???

 

Jablká vs. hrušky :-)

Na začiatok treba uznať, že porovnávanie motocyklov, kde existuje rozdiel v kubatúre takmer o100ccm, je trocha dosť neférové. Napriek tomu si myslíme, že vlastnosti KLXky dovoľujú takýto test. Na začiatku sme zmýšľali postaviť do ringu ako protivníka XR250R, ale po strávení značného času v sedle tejto 250ky bolo jasné, že čestný boj potreboval do testu zahrnúť štristovku.

 Použitím veľmi presného meracieho prístroja Dynojet na meranie výkonu HP a točivého momentu Nm sme porovnali parametre týchto stojov. Ako sa dalo čakať, XRka 400 má navrch, ale na druhej strane je o čosi ťažšia. Pre lepšie porozumenie vzťahu medzi silou a hmotnosťou motocykla sme vyrátali tento pomer u oboch motocyklov. KLX je ľahšia a menej vykoná - teda opak XRky , ale pomer HP vs. kg je takmer zhodný! To bol aj jeden z dôvodov prečo sme nakoniec do testu zahrnuli XR400 miesto štvrť litra..

 Napriek podobnosti týchto pomerov tu existujú aj iné faktory ktoré sa podieľajú na výkonnosti a tým aj kvalite motocykla. Ak ste "fanúšikom" vysoko otáčkových motorov, potom určite budete preferovať bláznivo točiacu KLXku pred krochkajúcou XRkou. KLX točí približne o 750rpm vyššie ako Honda a teda produkuje výkon dlhšie. Je to vďaka DOHC rozvodu, značne menšej hmotnosti súčiastok v motore, ktoré umožňujú takýto chod. Na rozdiel od XRky, KLX vyžaduje vodné chladenie, čím sa motor stáva komplikovanejší.

 Hoci má Kawasaki dosť sily, väčšina agresívne ladených jazdcov bude vyžadovať viac. Inžinieri od Kawasaki sa rozhodli použiť tzv. CV karburátor, ktorý sa stará o to aby motor nedostával viac paliva ako dokáže spracovať. S týmto typom karburátora je výkon motora viac závislý od podtlaku motora. A teda aj rýchle otvorenie plynu je závislé  hlavne od otáčok.  Čo je škoda, pretože ak vyžadujete od motora vysokú dávku výkonu, musíte tak trochu predvídať pri jazde dopredu a byť pripravený napr. na rýchle narábanie so spojkou.

 Ak sa Vám páči hlboký 4T zvuk, budete XRku jednoducho milovať. Točivý moment je zrejmý už od 3000rpm. Prevodovka je dobre nastavená, tak, aby využila úzke pásmo najvyššieho točivého momentu. Napriek malému karburátoru je XRka prekvapivo živá, akceleruje svižne a hneď sa dostáva pred Kawasaki. Skúsenejším jazdcom by teda patrila do rúk skôr XRka od Hondy.

 Podľa našich skúseností z minulých testov mala XRka problémy s prevodovkou. Odmietala korektne radiť nahor keď bol motor príliš zohriaty. Tento problém sa prvý krát vyskytol na motocrossovej trati za horúceho dna a stal sa častým javom. Vyzerá to že na vine je izolovaná skriňa prevodovky. Podľa všetkého to bol problém iba prvých sérii z roku 1996, pretože ostatní jazdci takéto skúsenosti nemali. Čo sa týka prevodovky, Honda novšie modely 97+ trocha modifikovala a tento problém sa už nevyskytol. Radenie je naozaj hladké a presné. Spojka je silná a nikdy nekĺzala...

 Neplatí to však o Kawasaki. Predchádzajúce modely KLX250 mali vskutku žalostné radenie. Falošný neutrál, a tendencia vypadávania rýchlosti nebola nezriedkavá.. Tieto nedostatky už boli odstránené na novej 300R. Ale sú tu stále malé chybičky krásy.

Keď sme na začiatku testovali KLXku, pár krát sa stalo že 6-rýchlsotá prevodovka nepracovala ako by mala - rýchlosti občas vyskakovali. Toto sa stávalo hlavne pri záťaži a prudkej akcelerácii. Teraz keď sme už najazdili pár hodín na KLXku táto chyba sa nám zdá byť dosť významná. Na druhej strane páčka spojky ide od dosť ľahšie ako na XRke . Prevodové pomery oboch motocyklov sú dobre rozmiestnené a sadnú väčšine jazdcom. Čo sa týka KLX navrhovali by sme, aby na prvom rýchlostnom stupni bolo o dáke dva zuby menej.

 Obe mašiny disponujú moderným, nastaviteľným tlmením, ktorý bude vyhovovať aj v tvrdých podmienkach. Pri agresívnejšie jazde pôsobí XRka trocha strnulo - hlavne predné tlmiče sú trocha divné či čo. Pri porovnaní tlmiče na KLX sú dosť lepšie, ale tiež idú dosť rýchlo na doraz a začnú sa  prehrievať. Korektné nastavenie tlmičov môže tieto nedostatky odstrániť.,

 Podľa nášho názoru je Kawasaki lepšia čo sa týka ovládateľnosti.. lepšie točí do zákrut, drží stopu istejšie v rýchlosti.. Je to aj vďaka hi-tech rámu ktorý je tu použitý, celkovej geometrii a 43mm vidliciam, ktoré reagujú pružne..

 Honda je drahšia a takisto sme od nej očakávali viac, nakoľko má o 100ccm viac.. Kúpou XRky dostanete moto ktoré je kultivované a zároveň pripravené aj na pretek - sú jazdci, ktorí chcú jazdiť na ich XRke závodne. Hodna ponúka tzv. Power up kit. kde sú rôzne tunnigny a tipy pre súťažné závodenie. Za púhych 1100$ získate až 15% viac výkonu. V cene je zahrnutý odľahčený piest, krúžky čap, rozvod. reťaz, iné trysky, ihla, časti spojky, sviečka, manuál...

 XRka od Hondy lepšie sadne vyšším jazdcom. Celková použiteľnosť je lepšia v prípade XRky, všetko vyzerá byť kompaktné a pôsobí jednoducho. napr. prístup k airboxu. Na Kawasaki musíte rozoberať pomaly pol motocykla : (

 Podľa nášho názoru KLX ešte nevyzrela a potrebuje určité vylepšenia. Avšak výber závisí len na vás. Musíte sa sami seba opýtať čo je pre vás dôležité,  a na čo presne plánujete bike používať. Ak chcete moto na zábavu a nemáte veľa skúsenosti berte KLX. Ak jazdite dlhšie a viac agresívne, lepšie vám sadne XRka, ktorá sa stala našou obľúbenou aj vďaka svojej celkovej hodnote a univerzálnosti. Ale tým však nechceme zanevrieť na zelený tím, Kawasaki ešte nepovedala posledné slovo.

 Autor: Len Nelson

Preložil: Tomoiq

 

(C)Offroad team 2005-2007, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox

NAJ.sk